Is jouw crisisteam klaar? Doe de test en organiseer met ons een simulatieoefening!
Jaarlijks durven een twintigtal van onze leden de simulatieoefening aan!
Een voedingsbedrijf moest, in het kader van de Fipronilcrisis, heel wat acties uitvoeren. Achteraf kregen wij te horen dat het bedrijf hier zeer goed mee had kunnen omgaan dankzij de voorafgaande simulatieoefening die we bij hen georganiseerd hadden.
Samen met een contactpersoon van jouw bedrijf bereiden wij een scenario voor. De oefening zelf duurt een halve dag. Op het moment van de oefening komen echte mails, telefoontjes en contactformulieren binnen. Op deze manier testen wij jullie eerstelijnspunten. Vervolgens organiseert het crisisteam zich en ondernemen ze strategische acties. Uiteraard komt hier ook crisiscommunicatie aan te pas. Een journalist legt jouw woordvoerder het vuur aan de schenen. Na de oefening volgt er een debriefing. Achteraf krijgt jouw bedrijf ook een rapport met concrete verbeterpunten en kun je de score van jouw bedrijf vergelijken met de gemiddelde score van onze leden. Na een paar oefeningen kunnen wij jouw eigen groei in kaart brengen.
3 tips!
Een scenario op maat
Het klassieke voedselveiligheidsincident blijft populair. Als extra zien we dat sommige bedrijven graag een of ander (potentieel) pijnpunt in het scenario verwerkt zien. Verder zijn ook een brandoefening, een cyberincident, een panne, een fraudegeval, Food Defense, etc. scenario’s die we graag uitwerken voor jullie.
Een rapport op maat: externe visie & concrete expertise
De oefening wordt geanimeerd en begeleid door Food Security. Wij grijpen in als we zien dat het team vastzit of bepaalde scenario’s over het hoofd ziet, dit enkel om de leerpunten te vergroten. Verder zullen wij jullie objectief beoordelen en verbeterpunten voorstellen. Vanaf de 2e oefening kunnen jullie de eigen groei bekijken.
Food Security helpt haar leden door:
- Het crisisteam voor te bereiden op allerhande crisissen door middel van een simulatieoefening.
Interesse? Vraag nu een simulatieoefening aan!
Verbeterpunten aan te brengen met betrekking tot de procedure, de vaardigheden, de tools.
Awareness te creëren: van het eerstelijnspersoneel tot de woordvoerder.
Leerpunten
Een consument reageert niet zoals verwacht, wat nu?
Wat doe je wanneer je wordt geconfronteerd met een onverwachte reactie? Hoe zorg je ervoor dat jouw consumentendienst voorbereid is op zo'n situatie?
Hoe bescherm je jouw bedrijf tegen online negatieve publiciteit?
In de digitale wereld kan één nieuwsartikel, tweet of recensie jouw reputatie maken of kraken. Neem de leiding over jullie online aanwezigheid zodat negatieve buzz of nepnieuw...
Hoe scoort jouw bedrijf op Food Defense?
Jouw woonplaats beveiligen is een evidentie, maar de beveiliging van de werkplaats komt minder spontaan. Dat bewijst onze praktijkervaring bij voedingsbedrijven.